Portbaseflash – Automatische cut-off los-/laadlijst in MCA Barge nu ook voor bezoeken aan de ECT Delta en ECT Euromax

Vanaf 18 november gaat de recent voor Melding Container Achterland (MCA) Barge aangekondigde automatische cut-off van los-/laadlijsten ook gelden voor uw bezoeken aan de ECT Delta en ECT Euromax terminals. ECT kan de bezoeken van binnenvaartschepen zo goed voorbereiden. De introductie van de cut-off is tevens een volgende stap op weg naar de livegang van de integrale planning door Nextlogic.

Automatisch actuele statusupdates

Om voor uw bezoeken aan de ECT Delta en ECT Euromax steeds tijdig een correcte, ‘groene’ los-/laadlijst te kunnen samenstellen, tonen beide terminals u voortaan via MCA Barge continu de actuele status van uw containers. U heeft zo voortdurend zicht op de acceptatie van de voormeldingen dan wel de beschikbaarheid van de containers.

Extra containerinformatie van ECT

De ECT Delta en ECT Euromax gaan tevens extra containerinformatievelden leveren, zoals cargo opening/closing, commerciële windows en deepsea vessel informatie. Deze informatie is inzichtelijk via de MCA Barge API-koppeling en ook te raadplegen via de webschermen van MCA Barge.

Alleen ‘groene’ containers op los-/laadlijst

De automatische cut-off in MCA Barge van los-/laadlijsten voor de ECT Delta en ECT Euromax gebeurt acht uur voor de geplande aankomsttijd van uw binnenvaartschip en geldt zowel voor volle als lege containers. De los-/laadlijst heeft vanaf dan de status definitief en bevat alleen in orde bevonden voormeldingen, oftewel ‘groene’ containers. ‘Rode’ containers worden niet meegenomen. Voorwaarde is verder dat de ‘groene’ los-/laadlijst op het moment van cut-off voldoet aan de door ECT gestelde minimum call size. Zo niet, dan blijft de los-/laadlijst in MCA Barge staan totdat de minimum call-size is bereikt.

MCA Barge toont tevens geplande behandeltijd

Vanaf de introductie van de cut-off toont ECT u via MCA Barge ook de geplande behandeltijd van uw schip bij de ECT Delta of ECT Euromax. Dit gebeurt via de bekende gele ETA / ETD velden. Bij een herplanning volgt steeds automatisch een update. De informatie in MCA Barge wordt hiervoor met grote regelmaat ververst. Apart hiervan blijft ECT u de vertrouwde e-mailnotificaties sturen.

Toch heropenen na cut-off?

Na de cut-off is het toevoegen of verwijderen van containers op een los-/laadlijst niet meer mogelijk. Alleen in uitzonderlijke situaties zal ECT op verzoek van de barge operator de los-/laadlijst in MCA Barge weer openen. Hierna voert u als barge operator de wijzigingen door en moet u de los-/laadlijst in MCA Barge zelf weer sluiten.

Volgende fase MCA Barge

In de nabije toekomst kunt u als barge operator in MCA Barge een los-/laadlijst nog voor de cut-off alvast zelf met ECT delen. ECT heeft zo meer tijd om het bezoek goed voor te bereiden. Het lossen en laden kan op die manier nog efficiënter plaatsvinden.

Meer informatie

Heeft u vragen? Ron Martens van Portbase vertelt u graag meer. U kunt hem bereiken via r.martens@portbase.com of +31 (0) 6 – 512 677 64